Естествени начини да подобрите апетита

По-възрастните хора често се сблъскват с проблема с липсата на апетит. С оглед на техните специфични хранителни нужди, е важно да предприемете действия, които могат да помогнат за стимулиране на апетита и намаляване на риска от развитие на недохранване и свързаните с него проблеми. Правилата за съставяне на диета за възрастни хора трябва да включват:

  • Употребата на любими ни храни – поговорете с възрастния човек и да го попитайте за неговите хранителни предпочитания. Избирането дори на няколко любими продукта ще го насърчи да се храни.
  • Избягвайте да сервирате трудно усвоими ястия, включително пържени - такива ястия изискват интензивно храносмилане и остават в стомаха дълго време, давайки усещане за пълнота и дискомфрот.
  • Насърчавайте възрастния човек да приема няколко (за предпочитане 5-6) по-малки хранения през деня и се уверете, че интервалите между тях не надвишават 4 часа - по-малките обеми дават възможност за по-бърза работа на храносмилателната система и намаляват дискомфорта, свързан с прекомерния прием на храна.
  • Избирайте определени часови интервали на хранене и ги спазвайте.
  • Създайте приятна атмосфера по време на консумация на храна и осигурете компания.
  • Грижете се за визуалната и вкусовата привлекателност на сервираните ястия.

Прилагането на тези прости правила Ви позволява да увеличите приема на храна и да възстановите удоволствието от храненето при възрастните хора. В дългосрочен план това също помага за предотвратяване на недохранването и последствията от него.