Витамини и минерали, присъстващи в диетата

Важно е да се знае, че след 70-годишна възраст разходът на енергия е значително по-нисък, в сравнение с този при младите хора. Причинява се от необратим процес на стареене и намаляване на физическата активност при възрастните. Освен това се забавя скоростта на метаболизма.

Успоредно с намаляването на нуждата от калории, нуждата от минерали и витамини се увеличава, включително калций, фолиева киселина, омега 3, витамин В6, витамин В12 и витамин D. Те изпълняват редица важни функции в човешкото тяло:

  • Калцият помага за правилното функциониране на храносмилателните ензими и допринася за нормалния енергиен метаболизъм.
  • Фолиевата киселина допринася за намаляване на умората и помага за правилното функциониране на имунната система.
  • Витамин В12 допринася за поддържане на нормалния енергиен метаболизъм.
  • Витамин В6 допринася за поддържане на нормални психологически функции.
  • Витамин D помага за правилното функциониране на мускулите и поддържането на здрави кости.

Диетата за възрастните хора трябва да бъде разнообразна. Минералите и витамините не са носители на енергия, но те играят редица важни роли в човешкото тяло; те са необходими за правилното му развитие. Ето защо, изборът на основните хранителни вещества в диетата е особено важен. Разнообразното меню, богато на здравословни, пълноценни продукти, влияе значително на здравето на хората в напреднала възраст и може да допринесе за подобряване на комфорта в ежедневието. За съжаление, това не винаги е възможно поради много фактори, например икономически, така че е важно да се приема подходяща хранителна добавка, която ще помогне да се покрие нуждата от витамини при хора над 70 години.